جدول اقتصادی سیب زمینی

  • تاریخ انتشار : 1402/08/30
  • دسته بندی : خدمات ما
  • نظرات : 0

با توجه محدودیت بودجه کشاورزان،معمولاازنظراقتصادی مصرف تمام کودهای توصیه شده برای کشاورزان ممکن نیست، بنا براین شرکت کشت وخاک گسترزاگرس تعداد محدودتری از کودها(به جز کودهای ازته وفسفره)را درهرکشت وباتوجه به مزیت عملکرد در مقایسه باهزینه،انتخاب وبه کشاورزپیشنهادمی کند(جدول1).

براساس مقداربودجه قابل تامین توسطکشاورزمی توانیدکودهای منتخب را به ترتیب الویت از شماره یک به بعدتازمان رسیدن به مبلغ بودجه مورد نظر انتخاب نمایید.(جدول2).

اقتصادی سیب زمینی

اقتصادی سیب زمینی 1

یونال

بعنوان یک کودازته باPHبسیاراسیدی وداربودن مقدارقابل توجه گوگردکه می تواند ضمن تامین مقداری ازازت وگوگردسیاه،جذب سایر مواردمغذی در خاک های قلیایی را افزایش داده وموجب افزایش رشد گیاه شود.

تقویم و برنامه غذایی درختان میوه

پارومی-اس

این کودحاوی 80درصدگوگرد سوسپانسیون ومیکرونیزه می باشد. گوگرد در ساخت پروتئین ها،ویتامین ها وفعالیت آنزیم ها

دخالت داشته وسبب بهبود فرآیند فتوسنتز وافزایش مقاومت گیاهان در فصل سرما می شود.

آلگورا

کودمحرک رشد که حاوی عناصرماکرو میکرو بوده ودرگیاهانی که رشد آنها  به هر دلیل متوقف یا به تعویق افتاده است بسیارکاربردی وموثراست.

آرامیکس

این کود ضمن دارا بودن کلیه عناصر ریزمغذی،حاوی دوعنصرگوگرد و منیزیم نیز بوده که سبب افزایش اثربخشی این کود می شود.آرامیکس قابلیت  مصرف همراه با کود های پایه وهمچنین کود های ماکرو را دار می باشد.

کلسیم

این کودحاوی درصدبالای کلسیم می باشد که به صورت سوسپانسیون ومیکرونیزه فرموله شده است.کلسیم باعث رشد وتوسعه ریشه،تقسیم سلولی،تعادل PHدرسلول وبرقراری تعادل بین یون های پتاسیم وسدیم گیاه می شود.

های افکت

وجود عناصر ازت،رویف بورومولبیدن درکناریکدیگر منجر به افزایش و بهبود گلدهی وتبدیل بیشتر گلها به میوه ودرنهایت کیفیت بهتر محصول را در ی خواهد داشت. این کود ضمن درمان کمبود روی،بور ومولبیدن سبب تغذیه جوانه ها از طریق محلول پاشی شده و درصد تلقیح دانه گرده گلها را، افزایش می دهد.

بوستانو

این کود به عنوان منبعی از پتاسیم گوگرد منجر به افزایش مقاومت دربرابر تنش های محیطی وهمچنین انتقال یون هاودرنهایت افزایش سایز میوه وهمچنین افزایش عملکردمی گردد.

ویوگرمیکس

این کود با داشتن نسبت های متعادلی از عناصر میکرو میتواند به نحو موثری نیاز گیاه به عناصر ریز مغذی را تامین می کند همچنینن دارای درصد بالایی از اسید های آمینه می باشد که سبب افزایش کمیت وکیفیت محصولات می شود.

زینک پاور 2

کودی برای تامین ریز مغذی”روی” می باشد که میتواندموجب افزایش رشد رویشی شود.کمبود روی یکی ازشایع ترین کمبود های ریز مغذی ها در خاک های ایران است.مزیت مهم این کود قابلیت اختلاط آن با همه سموم وهمچنین مصرف آن به صورت محلول پاشی می باشد.

 

برخی  از علائم کمبودعناصرغذایی درسیب زمینی

 

 

  نظرات